BRÄNSLE DOSERING MED RACE BRÄNSLE

Många användare av Racing Bränsle är ofta osäkra hur man doserar mängden bränsle i sina motorer och därför ofta frågar om följande:

Hur mycket bensin ska jag förvänta mig att lägga till min motor om jag byter från vanligt racerbränsle till Racing Fuel?
Hur mycket bensin ska jag förvänta att lägga till min motor om jag byter från en Racing Bränsle till en annan med högre syreinnehåll.

Referens bensin

Till exempel kan vi välja en bensinliknande beställning SIX, en av blyfri bensin i världen, som innehåller den absolut högsta oktan med en (AKI) eller 110 oktan (R = 118 + M = 102) / 2 och en syrehalt av 4,5{8e597bfc65dcbc14399d61f7348ec957403148a89f7cacbf9e2d708b492c0adb} och en densitet av 0,781 kg / L.

Varför mer bränsle

Om du inte behöver försäkra dig om att bilen får den mängd bränsle som krävs, så är det självklart inte möjligt att skicka din maskin. Faktisk, den motor kommer att ha en generellt sämre prestanda och samtidigt en väsentligt större risk för olyckor.

Tumregeln

Om du tittar på att situationen lätt måste lösas, måste det kompletteras med en extra mängd av bränsle för att väga större än magnesiumsalten i valin typ av Racing Fuel.

En regel av tummen, männen är den procentandel av syrgas som finns i den använda bränslen, det är också den mängd bränsle du normalt behöver för att lägga till extra. Det kan därför hända att när du byter bensin från en fristående bensin utan oxygen till Bestilling SIX, bör du lägga till ca. 4,5{8e597bfc65dcbc14399d61f7348ec957403148a89f7cacbf9e2d708b492c0adb} bränsle vidare till motorn.

Luft / bensinblandning

Det är sant på en Racing Bränsle som har tillsatt syre automatiskt, kommer att leka bensinblandningar till din motor. That is why there is a compelling need to add an additional amount of fuel to bring the air / petrol mixture back to the desired value. In fact, in many cases it would be a more recommended method for increasing the amount of fuel, except that it may be fatal to drive a motor to lean while a full mixture will not necessarily have the same harmful consequences for en motor.

Fråga din motortuner

If. Med frågor om hur man lager en bensinström som är 4,5{8e597bfc65dcbc14399d61f7348ec957403148a89f7cacbf9e2d708b492c0adb} högre än dagens, rekommenderar vi att du kontaktar den tuner som har motor och drivsystem designad eftersom det finns ett stort antal okända faktorer som är kopplade till individuell tuning. Vi, som importör av Racing Fuel, har inte tillräcklig kunskap om dessa faktorer och kan därför inte ge tillräcklig rådgivning i detta avseende.

Dymo:

Olika test, medan du kör en motor visar att större färgämnen ger mer bensin och därmed mer HK. It is of course correct, but only to a certain limit, so at some point it will be “over the top” and the result will therefore begin to fall. Dvs. vid en tidpunkt i ett provprov kan färgämnena vara av en storlek som orsakar en ökning av bränsleförbrukningen men en minskning av hästkraften.

Det här är var du eller din motortuner måste vara extra uppmärksam och inte vara premierad vid effekten utan att även omfatta aspekten om hållbarheten hos en motor.

It is true at a given dying size will always be synonymous with a given amount of horsepower, but at one point a dymotest will show at just a single dorm size increasing performance, but increasing the consumption. Den ökade förbrukningen av syreförbrukad bränsle bidrar till ytterligare kylning av din högtydda motor och bidrar därmed till ökad hållbarhet.

Här tror vi att om ett färgämne högre medför en minskning av prestanda på 3-7 HK jämfört med mätningen tidigare, kan det fortfarande vara storleken på munstycket som bör föredras av hänsyn till den tidigare nämnda hållbarheten. 3-7 HK jämfört med 300-500 HP motsvarar en mycket liten procentandel, så det är helt enkelt inte rekommenderat att jaga den senaste HK med motorns hållbarhet som en ansträngning.